söndag, oktober 10, 2010

Game ON motha fuuuckaaaaaas

NHL-säsongen har äntligen börjat och det är ett mycket spännande år om man är svensk, som gillar svenska framgångar dvs. Många rookies, ny kapten i Henrik Sedin och... eh fan heter coachen i yotes? Aja, whatever, yotes kan gå långt så han kan ha framgångar där också.

Tänkte jag skulle tippa hur det kommer att se ut i slutändan!

RED WINGS WIN!

Orkar fan inte tippa hela tabeller, det är ju jobbigt. Jag är tråkig och tippar storfavoriterna Red Wings och Capitals i final. Båda har bättre lag än de haft de två sista säsongerna och endast skador kan sätta stopp för dem. Eller avstängningar... AO håll dig och dina skridskor på isen, ok comrade?

Mina dark horses är Leafs och Yotes. Leafs är lite av en översträckning kanske och känns väl mer som ett mirakel men jag tycker om laget. Och Yotes har ett fantastiskt lag så ja, det kan gå hela vägen helt enkelt.

Sen andra lag som man kommer hejja på är ju Hawks, Oilers, Canucs och självklart Rangers. Men mitt hjärta tillhör Capitals, så fantastiskt lagbygge så dom måste bara vinna, precis som tidigare år. Kommer vara lite tråkigt att hejja på Hawks i år med tanke på att dom har den sämsta målvakten i hela ligan som 1a målvakt... usch vad jag avskyr Turco. Blääääh...

Och guys, SERIELEDNING! Go LHF =)))))) Fantastiskt bra jobb av laget, helt fantastiskt.

Inga kommentarer: